آمپول گارداسیل و زمان های تزریق واکسن

آشنایی با آمپول گارداسیل

آمپول گارداسیل برای چیست؟ در سرتا سر جهان بیماری‌های واگیرداری وجود دارد که برای بسیاری از آن‌ها واکسن ابداع شده است. یکی از این بیماری‌ها زگیل تناسلی بوده که این روزها به‌شدت شیوع پیدا کرده و بسیاری از افراد به دنبال تزریق واکسن برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری هستند. اگر شما هم از جمله این افراد هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید تا اطلاعات کاملی درباره این موضوع به دست آورید.

آشنایی با آمپول گارداسیلآشنایی با آمپول گارداسیل

آمپول گارداسیل  چیست؟ تعداد زیادی از بیماری‌های عفونی به‌وسیله رابطه جنسی به افراد مختلف منتقل شده و در بسیاری از موارد حتی کاندوم هم نمی‌تواند به فرد برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری کمک کند. یکی از این بیماری‌ها، بیماری زگیل تناسلی بوده که از جمله بیماری‌های عفونی و مسری با سرعت سرایت بالا به‌شمار می‌رود.

در این بیماری توده‌های گل کلم مانند روی بدن فرد ظاهر شده که درد و خارش زیادی دارند. این توده‌ها در صورت عدم درمان به موقع، بسیار سخت درمان خواهند شد. حتی گاهی اوقات افراد بدون علائم بوده ولی ناقل هستند و این بیماری را به افراد دیگر انتقال می‌دهند. برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری واکسن‌هایی تحت عنوان گارداسیل ابداع شده است. این واکسن‌ها حامل ویروس ضعیف شده بوده و مانند بسیاری از واکسنهای دیگر از ابتلای شما به این بیماری تا حدودی جلوگیری می‌کنند. از جمله بیماری‌هایی که می‌توان با استفاده از این واکسن کنترل و از ابتلا به آن‌ها پیشگیری کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سرطان دهانه‌ی رحم یا سرویکس
  2. برخی از سرطان‌های دهان و حلق
  3. برخی از سرطان‌های مقعد و ناحیه‌ی تناسلی
  4. زگیل تناسلی

در اکثر کشورهای بزرگ با خدمات درمانی پیشرفته از سنین کم این واکسن تزریق می‌شود تا احتمال ابتلا به بیماری زگیل تناسلی به حداقل برسد.

آمپول گارداسیل  در بدن چگونه عمل می‌کند؟

تهیه این واکسن از پروتئین‌های متصل به ویروس صورت می‌گیرد. بعد از تهیه واکسن از این پروتئین‌ها، بدن شروع به مقابله با آنتی‌ژن‌های غریبه کرده و بعد در بدن آنتی‌ بادی تولید خواهد شد. این آنتی بادی‌ها اگر با ویروس مواجه شوند، آن‌ها را در بدن نابود می‌سازند.

بدن انسان تا چه زمانی بعد از تزریق ایمنی دارد؟

تا مدت‌های طولانی این واکسن در بدن شما اثر دارند و درواقع، بدن شما از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. تحقیقات نشان از ایمنی بالای این واکسن در ۱۲ سال و زیر ۱۲ سال می‌دهد.  درواقع، بعد از تزریق اصلاً اثربخشی واکسن در طی سالیان طولانی کاهش نمی‌یابد.

میزان قدرت واکسن در مهار بیماری زگیل تناسلی چقدر است؟

این سوال که آمپول گارداسیل  تا چه اندازه می تواند جلوی زگیل تناسلی را بگیرد؟ از مهمترین سوالاتی است که ذهن افراد را به خود مشغول کرده است. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که از زمان تزریق این واکسن تاکنون در سرتاسر جهان این بیماری به‌شدت کاهش یافته است. همچنین، میزان عفونت در زنان و دختران جوان نیز با این واکسن تقریباً حداقل است.

آمپول گارداسیل  جنبه پیشگیری دارد یا درمان؟

دیگر سوالی که ذهن خانمها و آقایان را به خود مشغول می‌کند این است که آیا آمپول گارداسیل  زگیل تناسلی را درمان می کند یا تنها جلوگیری می کند؟ درمجموع، این واکسن‌ها جهت جلوگیری از سرایت این بیماری طراحی شده و در افراد مختلف از انتقال بیماری پیشگیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  آزمایش hpv و یا زگیل تناسلی برای چیست؟

افرادی که زگیل تناسلی دارند اگر واکسن را تزریق کنند؛ این بیماری را به‌صورت خفیف‌تر تجربه کرده و به بیماری‌های بدخیم مبتلا نخواهند شد.

زمان مناسب برای تزریق آمپول گارداسیل  چه زمانی است؟

در پاسخ به این سوال که بهترین سن تزریق واکسن گارداسیل  چه زمانی است؟ باید بگوییم که از سن 11 تا 12 سالگی می‌توان این واکسن را در دختران و پسران جوان تزریق کرد.

بسیاری از پزشکان معتقدند که این واکسن در سن 9 سالگی نیز قابل تزریق بوده و حتی در این سن واکسن در بدن بالاترین ایمنی را ایجاد می‌کند. درواقع، تزریق این واکسن تا قبل از 26 سالگی باعث می‌شود تا بیشترین ایمنی در بدن شما ایجاد شود البته از 26 سالگی تا 45 سالگی نیز این واکسن ایمنی بسیار بالایی دارد.

چه افرادی باید حتماً آمپول گارداسیل  تزریق کنند؟

همه افرادی که دارای فعالیت جنسی هستند باید حتماً این واکسن را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تزریق کنند. اما بعضی از افراد نسبت به بقیه باید سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. از مهمترین این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• افرادی که تنها نمی‌توانند با یک نفر رابطه جنسی برقرار کنند و تمایل به داشتن روابط متعدد با افراد مختلف دارند.
  • خانم‌ها و آقایانی که همجنس‌باز هستند از دیگر کسانی به‌شمار می‌روند که باید حتماً این واکسن را در کمترین زمان ممکن تزریق کنند.
  • افرادی که در حال حاضر به بیماری زگیل تناسلی مبتلا هستند.
  • پزشکان، پرستاران و بسیاری از افرادی که به‌دلیل شغل خود با این بیماری و افراد مبتلا در تماس هستند.
  • اگر یکی از زوجین به بیماری زگیل تناسلی مبتلا شود، باید هم خود و هم همسرش در کمترین زمان ممکن آمپول گارداسیل را تزریق کنند.

اگر در اصفهان هستید حتما برای درمان زگیل تناسلی اصفهان به دکتر عابدی مراجعه نمایید.

زگیل تناسلی از جمله بیماری‌های عفونی و مسری بوده که در اثر داشتن رابط جنسی با افراد آلوده و یا تعدد روابط جنسی در بدن ایجاد می‌شود. این بیماری خارش و در فراوانی داشته و گاهی تا ماه‌ها خود را در بدن نشان نمی‌دهد. همچنین، هزینه‌های درمان آن بالا بوده و به همین دلیل، افراد به دنبال راهی هستند که از ابتلا به آن جلوگیری کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بیماری های مقاربتی (آمیزشی) کدامند؟ این مقاله برای شماست.

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، تزریق آمپول گارداسیل است. بهترین زمان برای تزریق این واکسن از سن 11 تا 12 سال بوده و درواقع، در این سن واکسن بالاترین کارایی خود را در بدن نشان خواهد داد. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره این واکسن و زمان تزریق آن را به دست آورید و با تزریق این واکسن برای خود و فرزندانتان خودتان را از این بیماری مصون نگه دارید. اگر در مورد زمان های تزریق واکسن زگیل تناسلی نمیدانید این مقاله رو حتما مطالعه کنید.