درمان خانگی زگیل تناسلی در مردان و زنان باردار

درمان خانگی زگیل تناسلی در مردان و زنان باردار

درمان خانگی زگیل تناسلی چگونه است؟ زگیل تناسلی شاید از دردناک‌ترین بیماری‌هایی بوده که نه‌تنها روی وضعیت جسمی فرد، بلکه روی وضعیت روحی او نیز تاثیر می‌گذارد. درواقع، زگیل تناسلی از جمله بیماری‌های عفونی و واگیردار بوده که افراد با ابتلا به آن، ممکن است دیگران را نیز مبتلا سازند.

خوشبختانه این روزها، درمان‌های خانگی و پزشکی بسیاری برای درمان این بیماری ابداع شده است. درحقیقت، بسیاری از افراد تمایل دارند برای بهبودی سریع‌تر، هم از درمان‌های خانگی و هم پزشکی استفاده کنند. البته قبل از استفاده از هرگونه درمان خانگی، حتماً این باید با پزشک متخصص مشورت کنید. در ادامه با مهمترین این درمان‌ها آشنا می‌شوید.

معرفی بهترین انواع درمان خانگی زگیل تناسلی

معرفی بهترین انواع درمان خانگی زگیل تناسلی

گاهی اوقات بیماران از رفتن به پزشک و صحبت درباره زگیل تناسلی خود، خجالت می‌کشند. این بیماران می‌توانند از درمان‌های خانگی برای درمان زگیل خود در صورت خفیف‌بودن استفاده کنند.

البته زگیل تناسلی بیماری مقاومی بوده و به‌راحتی درمان نمی‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود که درمان‌های خانگی و پزشکی را در کنار یکدیگر انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید. در ادامه با مهمترین درمان‌ها خانگی آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: درمان تبخال تناسلی با طب سنتی

روغن درخت چای درمان خانگی زگیل تناسلی

یکی از روغن‌های موثر برای از بین بردن مشکلات عفونی و ویروسی پوست، روغن درخت چای است. این روغن از قدیمی‌ترین روغن‌های آنتی‌باکتریال بوده که از گذشته تا به حال برای درمان انواع عفونت پوستی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

حتی این روزها در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، از این روغن برای محافظت از پوست استفاده می‌شود. این محصولف جوش‌ها و آکنه‌ها را به‌دلیل خواص آنتی‌باکتریالی خود به بهترین نحو ممکن درمان می‌کند. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که این روغن به‌دلیل خواص خاص و منحصر به فرد خود، در درمان زگیل‌های تناسلی نیز بسیار موثر عمل می‌کند.

تنها کافیست، یک قطره روغن را روی به‌طور مستقیم روی زگیل یا زگیل‌های خود بمالید. اگر روغن شما غلیظ و فشرده است می‌توانید از چند قطره روغن حامل برای رقیق کردن آن استفاده کنید.

از مهمترین این روغن‌ها، روغن نارگیل است. برای جلوگیری از هرگونه حساسیت در بدن باید کمی از روغن درخت چای را به پوست خود زده و یگ شبانه‌روز صبر کنید. اگر هیچگونه حساسیت یا خارش در پوست شما ظاهر نشد، می‌توانید از آن برای ناحیه تناسلی خود استفاده کنید.

برای کسب نتیجه بهتر می‌توانید چند هفته این روغن را روی زگیل‌های خود بمالید. البته اگر علی‌رغم تست بدن شما در ناحیه تناسلی به این روغن حساسیت نشان داد، حتماً از مصرف آن خودداری کنید.

درمان خانگی زگیل تناسلی با چای سبزدرمان خانگی زگیل تناسلی با چای سبز

چای سبز از مهمترین گیاهان برای درمان و مقابله با زگیل‌های تناسلی به‌شمار می‌رود. از عصاره این چای، پمادهای مخصوصی تهیه شده که حتی بسیاری از پزشکان آن را برای بیماران خود تجویز می‌کنند. همچنین، می‌توان عصاره این گیاه را بدون نسخه خریداری کرده و روی زگیل‌ها بمالید.

تنها کافیست، یک یا دو قطره از پماد را با روغن نارگیل ترکیب و به زگیل‌ها بزنید. پروسه درمان با چای سبز نسبتاً طولانی است.

درمان خانگی زگیل تناسلی با سیر

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که سیر می‌تواند با خواص آنتی‌بیوتیکی خود به درمان زگیل‌ها کمک کند. عصاره سیر در بازار موجود بوده و به‌طور مستقیم آن را می‌توان روی زخم‌ها استفاده کرد. همچنین، برای تاثیرگذاری بیشتر باید حتماً چند پد گاز استریل را در مخلوطی از سیر و روغن گذاشته و روی زگیل‌ها قرار دهید. سیر خاصیت میکروب‌کش داشته و بعد از مدتی اثر آن را به‌وضوح مشاهده خواهید کرد.

استفاده از سیر برای درمان زگیل تناسلی باعث سوزش و خارش زیادی می‌شود. به همین دلیل، پوست بسیاری از افراد پس از استفاده دچار خارش و تحریک بسیار زیادی خواهد شد. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند از سیر زیاد برای درمان زگیل تناسلی استفاده نکنید.

درمان خانگی زگیل تناسلی با سرکه سیب

سرکه سیب از دیگر درمان‌های خانگی است که برای درمان جدید زگیل تناسلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. عملکرد سرکه چیزی شبیه داروهای تجویزی است.

درواقع، سرکه و این داروها، حالت اسیدی داشته و همین حالت اسیدی باعث از بین‌رفتن ویروس‌ها می‌شود. برای استفاده از سرکه سیب باید یک گلوله پنبه گوش‌پاک‌کن یا گاز استریل را آغشته به سرکه کرده و روی زگیل به آرامی بمالید.

بیشتر افرادی که این کار را انجام می‌دهند یک سوزش شدید را احساس خواهند کرد. استفاده از سرکه سیب شاید بتواند برای موارد خفیف زگیل عمل کند، اما در موارد شدیدتر، بسیار پرعارضه بوده و حتی ممکن است به زخم پوست و درد شدید منجر شود.

درمان خانگی زگیل تناسلی با مصرف میوه و سبزیجاتدرمان خانگی زگیل تناسلی با مصرف میوه و سبزیجات

سبزیجات از خاصیت زیادی برخوردار هستند. البته باید در خرید میوه و سبزیجات ترد و تازه را انتخاب کنید. از مهمترین این موارد می‌توان به کلم‌پیچ، کلم بروکلی، جوانه کلم بروکسل، گل کلم و کلم برگ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  زگیل تناسلی خوش خیم + انواع آن

در این سبزیجات ماده‌ای به نام ایندول 3 کاربینول وجود داشته که در رفع زگیل‌های تناسلی موثر عمل می‌کنند. توصیه پزشکان، مصرف حدود 4 تا 5 وعده سبزیجات در روز برای کاهش زگیل‌های تناسلی است. از دیگر مواد غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از میوه و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان مانند انواع توت‌ها، خانواده گیلاس‌ها، گوجه، فلفل دلمه‌ای و کدو
  2. مصرف انواع سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج و گل کلم
  3. استفاده از آجیل‌ها
  4. استفاده از انواع حبوبات
  5. استفاده از گوشت‌های بدون چربی

درواقع، این مواد غذایی، با تقویت سیستم ایمنی بدن از ایجاد زگیل جلوگیری کرده و حتی به درمان آن نیز کمک می‌کنند.

اطلاعات بیشتر: زگیل تناسلی مردان، تشخیص، علائم آن + درمان

مواد غذایی مضر برای زگیل تناسلی

درمان خانگی زگیل تناسلی شامل پرهیز از بعضی غذاها نیز است. استفاده از بعضی از مواد غذایی در هنگام ابتلا به زگیل تناسلی می‌تواند باعث درد و ناراحتی بیشتر شما شود. مهمترین این مواد غذایی عبارت‌انداز:

  1. انواع لبنیات مانند ماست و پنیر
  2. سویا
  3. ذرت
  4. افزودنی‌های غذایی
  5. پاستا و نان سفید
  6. گوشت قرمز
  7. مواد غذایی فرآوری شده همانند چربی‌های ترانس
  8. استفاده از کافئین و دیگر محرک‌ها

فولات و ویتامین B12

از انواع درمان خانگی زگیل تناسلی می‌توان به مصرف انواع فولات اشاره کرد. درواقع، طبق پژوهش‌های انجام شده بین کمبود فولات یا ویتامین B12 و افزایش خطر ابتلا به زگیل تناسلی ارتباط مستقیم برقرار است. به همین دلیل، افراد مبتلا به زگیل تناسلی باید از موادغذایی حاوی فولات و انواع مولتی ویتامین استفاده کنند. درواقع، فولات و این ویتامین بدن را به خوبی تقویت کرده و باعث بالارفتن ایمنی بدن می‌شود.

خطرات زگیل تناسلی در بارداریخطرات زگیل تناسلی در بارداری

درمان خانگی زگیل تناسلی، هرچند کم هزینه است؛ ولی زمانبر بوده و گاهی هم بدن فرد به درمان جواب نمی‌دهد. یکی از بدی‌های بیماری زگیل تناسلی این است که امکان عود آن در بدن وجود دارد. با توجه به این موارد متخصصان زنان و زایمان به افراد توصیه می‌کنند که زایمان طبیعی نکرده تا در صورت وجود زگیل در ناحیه تناسلی، زگیل‌ها به نوزاد منتقل نشوند.

همچنین، بعضی از زگیل‌های بزرگ در زمان زایمان طبیعی دچار خونریزی خواهند شد. البته این زگیل‌ها به ندرت بزرگ شده و مشکلی برای زایمان ایجاد می‌کنند.

درمان زگیل تناسلی در بارداری

در صورت ابتلا به زگیل تناسلی در دوران بارداری علاوه‌بر درمان خانگی زگیل تناسلی باید حتماً به پزشک متخصص زنان در این زمینه مراجعه کنید. پزشک بعد از مشاهده زگیل‌ها و انجام آزمایش‌های لازم، روش درمان شما را با توجه به بارداری‌تان مشخص می‌کند. از مهمترین این درمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان زگیل تناسلی با اسید سالیسیلیک

این روش برای درمان بارداری مناسب است؛ ولی باید آن را در برای مدت کوتاه  و تنها برروی قسمت کوچکی از پوست به کار برد. این روش درد زیادی داشته و تنها در موارد محدود از این روش استفاده می‌کنند.

کرایوتراپی

این روش نیز مناسب دوران بارداری بوده و آن زگیل‌ها از طریق نیتروژن مایع منجمد خواهد شد. در این روش گاهی به‌دلیل تعداد زیاد زگیل‌ها به جلسات درمانی زیادی نیاز است.

تزریق دارو

یکی دیگر از روش‌های درمان زگیل تناسلی تزریق دارو به‌طور مستقیم به داخل زگیل‌ها است. با این حال تزریق بعضی از داروها در دوران بارداری مجاز نبوده و حتماً باید بارداری خود را به پزشک اطلاع دهید.

سوزاندن زگیل در بارداری

سوزاندن زگیل از دیگر روش‌های درمان بوده که معمولاً در بیمار ایجاد احساس درد می‌کند. همچنین، بعد از سوزاندن زگیل‌ها ممکن است که محل اسکار و جای زخم روی بدن فرد باقی بماند.

لیزر زگیل تناسلی در بارداری بهترین راهکار

لیزر از راهکارهای موثر و ایمن در درمان زگیل تناسلی در دوران بارداری به‌شمار می‌رود. معمولاً استفاده از لیزر، امکان عود این مشکل را به حداقل می‌رساند.

اگر در اصفهان هستید حتما برای درمان زگیل تناسلی اصفهان به بهترین دکتر زگیل در اصفهان مراجعه کنید.

خلاصه

درمان خانگی زگیل تناسلی از مهمترین سوالاتی است که ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند. در این مقاله بهترین درمان‌های خانگی معرفی شدند. هرکدام از این درمان‌ها مشکلات مخصوص به خود را داشته و برای رسیدن به نتیجه مدت زمان بیشتری نیاز است.

به همین دلیل، توصیه می‌شود که علاوه‌بر درمان‌های خانگی، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا برای شما از درمان‌های شیمیایی و مناسب استفاده کند. این روش‌ها در کمترین زمان ممکن منجر به نابودی زگیل‌های شما شده و آن‌ها را ازبین می‌برد. همچنین، این روش‌ها زیر نظر پزشک متخصص انجام شده و کمترین عوارض را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با مطب