درمان جدید ضایعات تناسلی با رادیوسرجری

درمان زگیل تناسلی با رادیوسرجری

درمان جدید ضایعات تناسلی و زگیل فعلا با بخار کردن ضایعات به کمک روش رادیوسرجری می باشد که در ترکیب با ساکشن سریع و موثر بخارات ناشی از درمان ذکر شده کارایی بالایی دارد.

درمان زگیل تناسلی با رادیوسرجری یکی از جدید ترین راه های درمان زگیل است که به صورت سرپایی و در مطب پزشک انجام می شود. در این روش با استفاده از بخار کردن ضایعات با انرژی بالا، انواع ضایعات پوستی از بین می روند.

آیا می دانید که چرا زگیل ها و کیست ها با وجود اینکه آن ها را درمان کرده اید، دوباره برمی گردند؟ دلیل آن این است که عامل و ویروس ایجاد آن به طور کامل از بین نرفته است. اما نگران نباشید! امروزه بخار کردن ضایعات پوست یا همان رادیوسرجری زگیل تناسلی، راه حلی موثر برای حذف دائمی این عارضه هاست.

پس اگر می خواهید به طور موثر و بدون درد از زگیل های تناسلی خلاص شوید، حتما رادیوسرجری را امتحان کنید. مطمئن باشید در این روش، احتمال بازگشت زگیل ها بسیار کمتر از سایر روش ها است.

درمان زگیل تناسلی با رادیوسرجری

در درمان زگیل تناسلی با رادیوسرجری ترکیب با ساکشن برای درمان این عارضه پوستی به کار می رود. این روش انقلابی و جدید، جایگزینی برای سایر روش هایی است که اثرات درمانی کم و درد زیادی دارند.

دستگاه رادیوسرجری، امواج رادیویی با فرکانس ۴ مگاهرتز تولید می کند. هنگامی که این امواج به بافت هدف برخورد می کنند، باعث لرزش مایعات درون بافت و تبخیر آن ها می شوند. در نتیجه، بدون نیاز به حرارت زیاد و صدمه به بافت اطراف، برش ظریف و دقیق ضایعه انجام می شود.

به این ترتیب، زگیل ها یا دیگر عارضه های پوستی و حتی اسکارها به آرامی و لایه به لایه برداشته می شوند. روند درمان بدون خون ریزی و درد انجام شده و زخم بسیار کوچکی بر جای می ماند.

مزیت مهم این روش نسبت به سایر روش ها این است که متخصص درمان زگیل تناسلی اصفهان کنترل دقیق تری بر عمق برش داشته و اسکار کمتری ایجاد می کند. بنابراین رادیوسرجری بهترین گزینه برای حذف آسیب های پوستی و التیام سریع تر بافت است.

درمان ضایعات تناسلی با رادیوسرجری

مراقبت های بعد از درمان زگیل تناسلی با رادیوسرجری

بعد از انجام رادیوسرجری برای درمان زگیل های تناسلی، مراقبت های ویژه ای لازم است تا زخمتان به خوبی التیام پیدا کند و عفونت ایجاد نشود.

در این راستا روزی دو بار با آب ولرم و صابون ملایم، ناحیه درمان شده را به آرامی بشویید البته از مالش زیاد خودداری کنید، سپس ناحیه مربوطه را با حوله نرم خشک کنید. بعد از شستشو، کرم مرطوب کننده یا التیام دهنده را که دکتر برایتان تجویز کرده استفاده کنید.

یادتان باشد که برای بهبودی سریع تر و کنترل عارضه ها حتما از انواع پمادها و پودرهای تسکین دهنده و ضدالتهاب استفاده کنید. تا چند روز از فعالیت جنسی و ورزش خودداری کن تا زخم التیام یابد.

با رعایت مراقبت های فوق، خیلی زود زخمتان بهبود میابد و دیگر هیچ زگیلی وجود نخواهد داشت.

مزایای درمان با رادیوسرجری

درمان زگیل تناسلی با رادیوسرجری مزایای بسیار زیادی نسبت به روش های دیگر دارد، از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• هیچ برش و خونریزی در بافت ایجاد نمی شود، پس خطر عفونت و التهاب بسیار پایین است.
  • آسیب به بافت های اطراف بسیار اندک است و بنابراین احتمال اسکار بسیار ناچیز است.
  • هیچ دردی حین و بعد از مداخله احساس نمی کنید.
  • زمان بهبودی و التیام بسیار کوتاه تر از عمل جراحی است.
بیشتر بخوانید  آیا زگیل تناسلی نشانه خیانت است؟

بنابراین با اطمینان می توان گفت رادیوسرجری بهترین و موثرترین روش برای درمان آسیب های پوستی از جمله زگیل تناسلی است.

آیا رادیوسرجری عوارضی هم دارد؟

رادیوسرجری برای درمان زگیل های تناسلی یک روش جدید و بسیار موثر و کم عارضه است، اما مثل هر روش درمانی دیگری، عوارضی هرچند بسیار نادر دارد. گاهی اوقات در محل درمان، درد خفیف، ورم یا کبودی، خون ریزی جزئی یا تشکیل بافت زخم مشاهده می شود. البته این علائم موقتی بوده و با مصرف مسکن و کمپرس سرد برطرف می گردد.

همچنین به ندرت ممکن است عفونت باکتریایی یا قارچی در محل درمان ایجاد شود که با مصرف آنتی بیوتیک به سرعت درمان می شود. احتمال انتقال عفونت استافیلوکوکی نیز از طریق دستگاه به سایر بیماران بسیار ناچیز است. پس نگران نباشید، در کل  رادیوسرجری یک روش ایمن و موثر برای درمان زگیل تناسلی است.

چه کسانی نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند؟

همانطور که گفتیم در درمان زگیل تناسلی با رادیوسرجری از امواج رادیویی با فرکانس بالا استفاده می شود پس قبل از رادیوسرجری حتماً به پزشک سابقه پزشکی خود را اطلاع دهید چرا که هرکسی نمی تواند از این روش استفاده کند.

به طور کلی رادیوسرجری برای افراد زیر ممنوع است:

• بیماران مبتلا به بیماری های شدید قلبی، رگی یا مفصلی که قابل کنترل نیست
  • خانم های باردار یا شیرده زیرا امواج رادیویی می تواند برای جنین مضر باشد.
  • افرادی که وسایل الکترونیکی مانند ضربان ساز قلبی یا ایمپلنت های فلزی در بدن دارند؛ زیرا امواج رادیویی می تواند بر روی این وسایل الکترونیکی تأثیر منفی بگذارد.
  • بیمارانی که اخیراً تزریق ژل یا بوتاکس در صورت داشته اند.

رادیو سرجری زگیل تناسلی در کلینیک زگیل تناسلی اصفهان

انتخاب یک کلینیک معتبر و متخصص باتجربه برای انجام رادیوسرجری از اهمیت زیادی برخوردار است. متاسفانه امروزه شاهد راه اندازی برخی کلینیک های غیراستاندارد توسط افراد فاقد صلاحیت هستیم که می تواند تبعات و عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

در حال حاضر کلینیک زگیل تناسلی اصفهان از روش جدید رادیوسرجری با فناوری و دستگاه های پیشرفته برای درمان زگیل های تناسلی استفاده می کند. همانطور که گفتیم این روش کاملا بی درد بوده و بدون نیاز به بخیه و خونریزی انجام می شود.

هم اکنون می توانید با مراجعه به کلینیک رونا تحت نظر دو تن از بهترین متخصص های درمان زگیل تناسلی، دکتر محمد رنجبری و دکتر الهه تاج احمدی، از مزایای این روش درمانی بهره مند شوید.

کلام آخر

در درمان زگیل تناسلی با رادیوسرجری، انتخاب یک پزشک غیرمتخصص، عدم رعایت استانداردهای بهداشتی، ضعف در تجهیزات پزشکی و عدم آگاهی از عوارض احتمالی می تواند منجر به بروز عفونت، جراحات شدید، ناهنجاری های پوستی و حتی ناباروری شود. پس هشدار می دهیم که سلامت و زیبایی خود را به خطر نیندازید و حتما به بهترین دکتر درمان زگیل تناسلی اصفهان مراجعه کنید.