کندن زگیل تناسلی و خطرات آن

کندن زگیل تناسلی

کندن زگیل تناسلی با نخ یا هر چیز دیگری، جز پخش شدن بیشتر زگیل و ویروس به سایر نواحی توسط زخم شدن و انتشار خون به اطراف، نتیجه ای نخواهد داشت! توصیه می شود قبل از هر اقدامی از جمله کندن زگیل تناسلی با دست حتما به پزشک و متخصص زگیل تناسلی مراجعه کنیدتا تشخیص کامل و صحیح داده شود بهرحال علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

اگر هم نمیدانید روی پوستتان جوش یا زگیل است می توانید مطالب قبلی ما رو مطالعه کنید.

زگیل ممکن است برجسته ،صاف یا شبیه گل کلم باشد و سایز های مختلفی داشته باشد. زگیل ممکن است بسته به نوع ویروس اچ پی وی در ناحیه تناسلی و یا در سایر قسمت های بدن باشد.

زگیل تناسلی و انواع آن

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های پوستی ناحیه تناسلی است که خیلی ها از وجود آن بی خبرند. این ضایعات پوستی شبیه گل کلم کوچک، با ظاهری زشت و ناخوشایند، اغلب بدون هیچ علامتی ایجاد می شوند و تنها وقتی متوجه حضورشان می شوید که دیر شده است. زگیل های تناسلی معمولاً از راه روابط جنسی منتقل می شوند و ویروس HPV عامل ایجاد آنهاست. انواع مختلفی از زگیل تناسلی وجود دارد؛ از زگیل های کوچک و بی آزار گرفته تا زگیل هایی با خاصیت سرطان زایی!

این بیماری پوستی معمولاً به صورت توده های گوشتی رشد می کند و انواع مختفی دارد. زگیل تناسلی معمولی که شایعترین نوع آن است و بیشتر در ناحیه ولو (بخش بیرونی دستگاه تناسلی) و لبهای واژن دیده می شود. زگیل تناسلی مرطوب که ممکن است در ناحیه مهبل یا کیسه خارجی بیضه ها ظاهر شود و جنبه عفونی دارد. زگیل تناسلی مسطح که به صورت ضایعات صاف و کشیده در ناحیه آلت تناسلی و ولو دیده می شود. زگیل تناسلی مادرزادی که نوزادان از مادر مبتلا ممکن است در هنگام تولد دچار شوند. درمان سریع و بهداشتی و عدم کندن زگیل تناسلی بسیار اهمیت دارد چرا که این کار از انتشار و عوارض آن جلوگیری می کند.

زگیل تناسلی پر خطر

اگر پس از مبتلا شدن به زگیل تناسلی، این عارضه با سرطان شناخته شود، زگیل تناسلی شما جزء دسته پر خطر شناخته می شود. این دسته از زگیل های تناسلی باعث ایجاد سرطان در نواحی های زیر می شود:

1. سرطان دهانه رحم در زنان
  2. سرطان واژن در زنان
  3. سرطان دهانه وازن در زنان
  4. سرطان آلت تناسلی در مردان
  5. سرطان مقعد در زنان و مردان
  6. سرطان دهان، زبان، حنجره در زنان و مردان

پس بهتر است هرچه سریع تر با مراجعه به پزشک، آن ها را درمان کنید. در غیر این صورت، عوارض جدی تری مثل عفونت های مزمن، ناباروری و حتی سرطان دستگاه تناسلی شما را تهدید خواهد کرد.

چرا برخی افراد زگیل تناسلی را می کنند؟

زگیل تناسلی، دشمنی است که حتما باید آن را شکست داد. آیا می دانید کندن زگیل های تناسلی می تواند باعث عفونت، خون ریزی، زخم و حتی انتشار سریع تر آن ها شود؟ اما  چرا برخی افراد علی رغم هشدارها، باز هم تصمیم به کندن زگیل تناسلی می گیرند؟

شاید به خاطر ظاهر زشت و ناخوشایند آن باشد که اعتماد به نفس فرد را خدشه دار می کند. یا شاید وسواس بهداشتی بعضی ها باعث می شود تا هرچه زودتر بخواهند این مهمان ناخوانده را از تن دور کنند. اما مهم تر از همه، ترس از پیشرفت بیماری و عوارض خطرناک آن مثل عفونت های مکرر، ناباروری، حتی ابتلا به سرطان است. پس به نظر می رسد کندن زگیل تناسلی، تنها راه نجات و آسایش باشد. اما باید بدانید که کاملا اشتباه است.

به جای کندن خطرناک آن، باید هرچه سریع تر به بهترین متخصص درمان زگیل تناسلی مراجعه کنید تا با روش های اصولی و بی خطر، این بیماری را شکست دهید و از شر آن راحت شوید.

خطرات و عوارض احتمالی کندن زگیل تناسلی

کندن زگیل تناسلی خطرناک  تر از آن چیزیست که فکرش را بکنید. شاید فکر کنید کندن زگیل تناسلی کار ساده ای است، اما این کار می تواند عواقب وخیمی به همراه داشته باشد. برخی از خطرات کندن زگیل تناسلی عبارت است از:

• عفونت های شدید که حتی ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان و دریافت آنتی بیوتیک های قوی داشته باشند
  • خون ریزی های شدید که جریان خون را مختل می کنند
  • زخم ها و جراحات عمیقی که ترمیم آن ها طولانی و دردناک است
  • باقی ماندن ریشه زگیل در بدن که باعث بازگشت سریع آن می شود
  • احتمال انتقال سریع تر زگیل به نواحی دیگر بدن به دلیل خراش های ایجاد شده

پس به جای ریسک کردن و کندن زگیل تناسلی، درمان آن را به بهترین متخصص زگیل تناسلی بسپارید. گاهی کمی صبر و شکیبایی، راه چاره ای بهتر از عجله و کندن زگیل تناسلی دارد.

اگر شریک جنسی من به سرطان ناشی از HPV مبتلا شده باشد چه درمانی باید انجام دهد؟

مراقبت های جنسی

در بیماران با سرطان مرتبط با HPV در ناحیه ی آلت، مقعد، گردن رحم و دهان درمان های متعددی شامل شیمی درمانی، پرتودرمانی وجراحی مانند سرطان در دیگر نواحی بدن توصیه می شود. انتخاب شیوه ی درمانی براساس مشورتی است که بین شما و پزشک تان انجام می شود و به نوع سرطان و میزان پیشرفت آن بستگی دارد.
پس توصیه می کنیم درمانت رو زودتر شروع کنی تا دغدغه سرطان و درمانش رو نداشته باشی. در ادامه برخی از روش های درمانی زا بررسی می کنیم:

بیشتر بخوانید  درمان زگیل زبان (روش ها + درمان)

فریز یا کرایو

روش سرمادرمانی شما چندین جلسه نیاز به تکرار این روش درمانی خواهید داشت. عوارض جانبی عمده‌ی این روش شامل درد و ورم است.

کوتر

اگر بخواهید از روش الکترو کاتری استفاده کنید، احتمالا پس از عمل، درد و ورم را تجربه خواهید کرد. و نیاز به تکرار

بریدن یا جراحی

در روش برداشت یا بریدن زگیل به کمک جراحی، به شما داروهای بی‌حسی زده می‌شود و در طول عمل دردی حس نخواهید کرد. ولی احتمالا پس از عمل احساس درد خواهید داشت. عود مجدد سریع.

لیزر زگیل (موثرترین روش)

لیزردرمانی یا لیزر زگیل تناسلی، روش درمانی گرانی است و معمولا برای درمان زگیل‌های مقاوم به درمان استفاده می‌شود. ایجاد جای زخم دائمی و درد، از عوارض جانبی این روش هستند. اما خب مطمئن ترین و بهترین روش درمان زگیل است که بدون بازگشت می باشد.

کرم، اسید، محلول، پماد

برخی از داروهای موضعی زگیل تناسلی ممکن است موجب تحریکات پوستی، تاول، درد بدن، سرفه، جوش و خستگی شوند.

به جای کندن زگیل تناسلی به دکتر علیرضا عابدی مراجعه کنید

درمان زگیل تناسلی با بهترین متخصص

اگر به زگیل تناسلی مبتلا شده اید آن را جدی بگیرید. در صورت سهل انگاری و بزرگتر شدن زگیل های تناسلی ممکن است به سرطان دچار شوید. بسیاری از افراد به علت شرم و خجالت از مراجعه به متخصص زگیل تناسلی اجتناب می کنند و در اینترنت به دنبال پماد یا دارویی هستند که بتوانند با خود درمانی مشکل را حل کنند.

نه تنها با خود درمانی مشکل حل نمی شود، بلکه ممکن است بیماری از ریشه درمان نگردد و ویروس ها داخل بدن باقی بماند. پیشنهاد ما این است که به دکتر خوب برای درمان زگیل تناسلی در اصفهان مراجعه نمایید.

پیشنهاد ما این است که به جای کندن زگیل تناسلی، برای درمان آن، به پزشک متخصص دکتر علیرضا عابدی مراجعه کنید. دکتر عابدی پزشک باتجربه ای هستند که می توانند با ارزیابی دقیق وضعیت شما، بهترین روش درمان را تجویز کنند. ایشان از روش های پزشکی و بهداشتی مختلفی برای درمان زگیل تناسلی استفاده می کنند. برخی از روش های درمانی ای که این متخصص ارایه می دهند شامل موارد زیر می شود:

• تجویز کرم ها و موضعی های ضد ویروس و ضد عفونی کننده
  • استفاده از لیزر برای از بین بردن زگیل
  • انجام روش هایی مثل یخ زدن یا جراحی برای برداشتن زگیل
  • آموزش روش های پیشگیری و مراقبت های لازم

مطب دکتر عابدی در اصفهان پذیرای شما عزیزان از سراسر ایران می باشد. با بروزترین تجهیزات در محیطی کاملا بهداشتی و با بهره گیری از پرسنلی کاملا مجرب در خدمت شما عزیزان است. برای درمان زگیل تناسلی خانم ها نیز خدمات تخصصی انجام می شود. پس با اطمینان و مطابق توصیه دکتر عابدی عمل کنید تا بتوانید زگیل تناسلی را به طور ایمن و موثر درمان نمایید.

نکات مهم جلوگیری از عود زگیل تناسلی

برای جلوگیری از عود زگیل تناسلی بایستی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و در سطح بالایی نگه داشت.  مهم ترین عوامل افزایش توان سیستم ایمنی بدن عبارتند از:

• پرهیز از موقعیت های استرس زا
  • کسب توانمندی مدیریت استرس
  • خواب مناسب
  • پرهیز از فعالیت های بدنی شدید که باعث خستگی مفرط بشه
  • استفاده از مواد غذایی طبیعی که سیستم ایمنی را تقویت می کنند مثل: چای سبز، سیر تازه، لیموترش، کلم بروکلیو در کل میوه جات و سبزیجات تازه

در مجموع باید گفت که زگیل تناسلی یک عارضه پوستی شایع ناشی از ویروس HPV است که می تواند به راحتی از راه تماس جنسی منتقل شود. اگرچه حضور زگیل های تناسلی می تواند برای برخی افراد نگران کننده و آزاردهنده باشد، اما توصیه می شود هرگز سعی در کندن خودسرانه زگیل های تناسلی نکنید.

کندن و خراش زگیل های تناسلی می تواند منجر به عوارض جدی از جمله عفونت، خونریزی، زخم و حتی گسترش سریع تر آنها شود. بهتر است برای درمان ایمن و موثر به پزشک متخصص مراجعه کرده و توصیه های ایشان را برای روش های درمانی مناسب دنبال کنید. البته با رعایت نکات بهداشت فردی می توانی از بروز و انتشار زگیل های تناسلی پیشگیری کنید.

سوالات متداول درمورد کندن زگیل تناسلی

آیا زگیل تناسلی نشان دهنده ایدز هست؟

زگیل تناسلی از علائم ایدز نیست ولی وقتی فردی با علائم زگیل تناسلی به ما مراجعه می کند احتمال اینکه فرد به علت داشتن روابط پر خطر جنسی، در معرض مریضی هایی مانند ایدز، تبخال تناسلی، سوزاک و غیره قرار گرفته باشد، بیشتر می شود.

آیا خودم می توانم زگیل تناسلی ام را بکنم؟

خیر، کندن خودسرانه زگیل تناسلی اصلا توصیه نمی شود. این کار می تواند منجر به عفونت، خون ریزی شدید،پش شدن آن، زخم و عوارض جدی دیگر شود. بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید.

آیا کندن زگیل تناسلی می تواند باعث از بین رفتن آن شود؟

خیر، کندن زگیل باعث از بین رفتن آن نمی شود، بلکه حتی ممکن است باعث گسترش سریع تر آن هم بشود. روش های پزشکی مانند لیزر یا داروهای تجویزی اثربخش تر هستند.