زگیل تناسلی عامل طلاق

زگیل تناسلی عامل طلاق

طلاق به علت زندگی جنسی غیرسالم و عدم توافق و هماهنگی بین همسران رخ می‌دهد. زندگی جنسی یکی از اصولی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های زندگی زوجی است که در صورت عدم رضایت و تفاهم، می‌تواند منجر به بحران‌های خانوادگی شود.

در بسیاری از موارد، عدم تفاهم در زمینه‌ی نیازها و خواسته‌های جنسی میان همسران، منجر به بروز اختلافات و ناهماهنگی‌ها می‌شود. عدم توجه و عدم تفهیم نیازهای همدیگر، می‌تواند باعث نارضایتی و ناخوشی در رابطه جنسی شود و در نتیجه، زندگی زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد.

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است که راه انتقال آن از طریق رابطه جنسی با فرد مبتلا می باشد. این بیماری علاوه بر افزایش اضطراب و استرس در فرد باعث ایجاد مشکلات جنسی و عاطفی برای همسران می شود و تاثیری جدی بر روی رابطه و میزان صمیمین زوجین می گذارد که گاها باعث جدایی و طلاق نیز می شود. در ادامه به بررسی “زگیل تناسلی عامل طلاق” میپردازیم و تاثیرات روانی نشات گرفته از این مشکلات را با بیان راهکار مناسب حل خواهیم کرد.

تاثیرات روانی زگیل تناسلی روی رابطه زوجین

از آن‌جایی که زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است و عمده ترین راه انتقال آن برقراری رابطه جنسی است، هنگامی که این بیماری در یکی از زوجین مشاهده شود، باعث دوری و سرد شدن رابطه از لحاظ جنسی و عاطفی می گردد.

بروز مشکلات در رابطه جنسی

زمانی که این بیماری بر روی یکی از زوجین مشاهده شود، اولین نگرانی که برای همسر او ایجاد می شود، احتمال مبتلا شدن به این بیماری در اثرا برقراری رابطه جنسی با همسرش است. بنابراین در هر رابطه، به جای حس نزدیکی به همسر و حس آرامش و لذت، تنها نگران و اضطراب ابتلا به سراغش خواهد آمد. همین موضوع سبب می شود با گذشت زمان برقراری رابطه او با همسرش کمتر شده تا جایی که بین آنها جدایی عاطفی و جنسی احساس می شود.
در این شرایط راه های پیشگیرانه و درمانی نیز وجود دارد. برای مثال واکسیناسیون، استفاده از کاندوم و همچنین اقدام به درمان این بیماری راهکارهایی است که زوجین می توانند برای جلوگیری از واگیر و درمان این بیماری انجام دهند.
اما اکثرا در این شرایط به علت بالا رفتن سطح اضطرابشان نمی توانند درست تصمیم گیری کرده و شرایط را مدیریت کنند. در این زمان مراجعه به پزشک متخصص می تواند بهترین راهکار برای تشخیص و درمان قطعی زگیل تناسلی باشد.

آیا زگیل تناسلی نشانه خیانت است؟

یکی دیگر از مشکلات اساسی پس از مشاهده زگیل تناسلی، نگرانی و تردید زوجین نسبت به همسر خود درباره وفاداری او و احتمال عدم تعهد است. اکثر مردم تصور میکنن تنها راه انتقال این بیماری، برقراری رابطه جنسی است. در صورتی که این راه عمده ترین راه انتقال است نه تنها ترین راه.
گاهی همین موضوع سبب می شود هر دوطرف با یگدیگر بحث و مشاجره داشته و وفاداری یکدیگر را زیر سول ببرند و در نهایت پس از مدتی خواستار جدایی و طلاق شوند.
باید به این نکته توجه داشته باشید برای اطمینان از عدم تعهد و وفادری همسرتان علاوه بر این موضوع به نشانه های دیگر نیز توجه کنید و در این مورد با عجله تصمیم نگیرید.

ایا در ازمایش ازدواج زگیل تناسلی مشخص می شود

قبل از ازدواج آزمایش اجباری تحت عنوان تشخیص زگیل تناسلی وجود ندارد. اما به دلیل اینکه این بیماری از طریق رابطه جنسی امکان انتقال تقریباً 100% دارند، قطعا پیشنهاد می شود در کنار آزمایشات دیگر، آزمایش HPV را به درخواست خود انجام داده تا از ابتلای احتمالی جلوگیری کنید. سپس، تزریق واکسن HPV می تواند به جلوگیری از ابتلا به ویروس تاثیر گذار باشد.
اکثر افراد از انجام این آزمایش خجالت می کشیده و احساس ناخوشایندی دارند. ولی انجام آن پیش از ازدواج امری ضروری است چرا که در صورت عدم آگاهی و مبتلا بودن به این ویروس، به مرور زمان امکان ابتلا به انواع سرطان ها در نواحی تناسلی از جمله سرطان مقعد، سرطان دهانه رحم، سرطان رحم و تخمدان، سرطان آلت تناسلی و سرطان ریه بسیار بالا می رود.
البته با مراجعه به پزشک متخصص و تشخیص در زمان مناسب، می توان با بهترین راه درمان زگیل تناسلی آشنا شده به درمان سریع و کارآمد آن پرداخت.
واکسن HPV برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی و ویروس پاپیلوم انسانی بسیار موثر خواهد بود. البته باید بدانید که تزریق این واکسن زمانی تاثیر گذار خواهد بود که در سنین مناسب (معمولا زیر 26 سال) و توسط پزشک متخصص انجام شود. حتی در مواردی ممکن است پزشک با ترجیح خود، تزریق یک دوز بیشتر را پس از ازدواج برای زن و مرد توصیه کند.
به این مورد نیز توجه داشته باشید که بعضی از پزشکان بیان کرده اند که تاکنون هیچ راهی برای تشخیص این بیماری برای مردان کشف نشده و بعضی دیگر اظهار دارند از طریق آزمایش DNA و نمونه برداری از قسمت های زیر امکان تشخیص وجود خواهد داشت:
• سطح آلت تناسلی
• ادرار
• مایع منی
• ختنه گاه
• پوست نزدیک به سر آلت تناسلی
• پوست دور مقعد و کانال مقعد

بیشتر بخوانید  آنژیوکراتوم از علت تا بهترین روش های درمان

طلاق به خاطر زگیل تناسلی

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم زگیل تناسلی، یکی از دلایل رایج درخواست طلاق است. معمولا مهم ترین عاملی که در این زمینه باعث طلاق می شود، خود این بیماری نیست بلکه عدم توانایی در مدیریت رابطه و ایجاد یک شرایط بحرانی است. همین موضوع باعث ایجاد درگیری میان زوجین شده و علاوه بر مشکل جدید پیش آمده، مشکلات قبلی نیز به میان می آید و اختلافات را از آنچه هست بیشتر می کند.
با گذشت زمان، نه تنها مشکلاتشان حل نشده بلاکه درگیری های جدیدی هم اضافه شده و مدیریت رابطه برای هر دو سخت تر می شود. در نهایت تصمیم میگیرند به سراغ گزینه جدایی رفته و به خاطر زگیل تناسلی از یدیگر طلاق بگیرند.
به دلیل اینکه زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی واگیردار است و احتمال 70 درصد ابتلای فرد سالم در رابطه وجود دارد. هر یک از زوجین می توانند به دادگاه خانواده مراجعه کرده و به علت زگیل تناسلی درخواست طلاق بدهند.
اما ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری عجولانه و فرار از مدیریت اوضاع پیش آمده، به دکتر عابدی، متخصص اورولوژی و مجاری ادراری مراجعه کرده و با درمان بیماری خود از راه های مختلف مانند لیزر زگیل تناسلی اصفهان، کنار شریک عاطفی خود بمانید و پس از درمان کامل با خیالی راحت و آسوده زندگی خود را به شیرین تر از قبل ادامه دهید.

سوالات متداول

آیا دارویی برای از بین بردن این ویروس وجود دارد؟
متاسفانه تاکنون دارویی برای درمان این ویروس کشف نشده است.

آیا زگیل تناسلی فقط از طریق مقاربت انتقال می یابد؟
خیر همانطور که گفته شد علاوه بر تماس با ناحیه تناسلی، از روش‌هایی دیگر مثل استفاده از لباس زیر یا تیغ آلوده، انتقال از طریق لوازم پزشکی آلوده یا اپیلاسیون و لیزر موهای زائد در مکان‌های غیربهداشتی هم می تواند باعث انتقالاین ویروس گردد.

برای درمان این ویروس در اصفهان به کجا مراجعه کنم؟
دکتر عابدی متخصص اورولوژی و مجاری ادراری واقع در اصفهان، خیابان شمس آبادی، ابتدای کوی عالم، مجتمع تجاری عالم آرا، طبقه اول، واحد 103 آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با مطب