درمان تبخال تناسلی با طب سنتی

درمان تبخال تناسلی با طب سنتی

بسیاری از افراد فکر می کنند که بیماری های مربوط به اندام های تناسلی باید حتما با داروهای شیمیایی و طب نوین درمان شود. ولی باید بدانید که طب سنتی برای درمان تبخال تناسلی یا زگیل تناسلی راهکارهایی را در نظر گرفته است. شما می توانید از آموزه های طب سنتی برای درمان این عارضه کمک بگیرید. ولی به شما توصیه می کنیم که خودسرانه این کار را انجام ندهید و حتما با پزشک و متخصص زگیل تناسلی خود در این خصوص مشورت کنید.

درمان تبخال تناسلی با طب سنتی

درمان تبخال تناسلی با طب سنتی

پروسه درمان به اقداماتی گفته می شود که در روند بهبودی بیمار تاثیرات مثبتی را ایجاد می نماید. به عبارتی در طب نوین، پزشک معاینه حضوری را انجام خواهد داد و داروهایی را برای شما تجویز می نماید. درست در دوران پس از استفاده دارو، شما باید مجددا به پزشک مراجعه کنید تا داروهای شما را تعویض نماید و یا وضعیت بیماری شما را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد. اگر لازم باشد پزشک داروها را قطع می نماید.

درمان تبخال تناسلی با کیسه یخ

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، ولی باید گفت که چنین چیزی امکان پذیر است و فقط کافی است که یک پلاستیک زیپ دار را تهیه نموده و در آن یخ های ریزی را قرار داده و بر روی ناحیه تناسلی که در آن جا تبخال ایجاد شده است، قرار دهید. باید حتما به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی ناحیه باقی بماند.

اما نکته مهمی که در این جا باید به آن اشاره کنیم، این است که نباید یخ را به صورت کاملا مستقیم بر روی تبخال قرار دهید. زیرا موجب نفوذ در زخم ها خواهد شد.

استفاده موضعی از سیر برای درمان خانگی تبخال تناسلی

مقداری سیر را رنده نموده و بر روی تبخال تناسلی قرار دهید. شاید عجیب به نظر برسد ولی سیر تاثیر بسیار زیادی در دفع انواع عفونت های تناسلی دارد. این کار باید به صورت روزانه انجام شود تا شما نتیجه موثر را دریافت نمایید.

می توانید سیر را با مقداری روغن نارگیل طبیعی و مقداری روغن پونه کوهی مخلوط نموده و بر روی زخم قرار دهید. اگر فکر می کنید که سوزش سیر شما را اذیت می کند، این کار را انجام ندهید و به سراغ روش های دیگر بروید.

درمان خانگی تبخال تناسلی با سرکه سیبدرمان خانگی تبخال تناسلی با سرکه سیب

یکی از روش های درمان تبخال تناسلی با طب سنتی استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب یک میکروب کش بسیار قوی بوده و برای درمان انواع عفونت های واژن بسیار موثر عمل می کند. شما می توانید سرکه سیب را به سه شکل مورد استفاده قرار دهید.

روش اول) نوشیدن آن به صورت خوراکی بوده و بهتر است که آن را با آب مخلوط نموده و میل کنید.

روش دوم) داخل یک تشت بزرگ یا وان حمام را از آب پر کرده و مقداری سرکه سیب را به داخل آن اضافه نمایید. روزانه به مدت زمان 20 دقیقه داخل وان یا تشت بنشینید تا اثرات معجزه آسای آن را حس نمایید. بهتر است که از سرکه سیب طبیعی برای این کار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  زگیل تناسلی خوش خیم + انواع آن

روغن درخت چای

این روغن را به مدت چند روز، به اندازه 2 الی 3 قطره از روغن درخت چای را بر روی زخم بریزید تا روند بهبودی حاصل شود. حتما از روغن طبیعی استفاده کنید و از خرید روغن های صنعتی خودداری نمایید.

استفاده از روغن زیتون برای درمان خانگی تبخال تناسلی

روغن زیتون که از روش های درمان تبخال تناسلی با طب سنتی است، دارای انواع آنتی اکسیدان های طبیعی بوده که موجب ایجاد ایمنی بیشتر در بدن می شوند. بسیاری از افراد این نگرانی را دارند که تبخال تناسلی مجددا عود نکند. ولی روغن زیتون از عود مجدد جلوگیری می نماید.

می توانید روغن زیتون را در رژیم غذایی خود لحاظ کنید و یا آن را به صورت موضعی بر روی زخم بمالید.

روغن کرچک و روغن نارگیلروغن کرچک و روغن نارگیل

متخصصان طب سنتی اظهار داشته اند که این دو روغن برای درمان تبخال تناسلی با طب سنتی می تواند موثر قلمداد گردد. با قطره چکان 2 الی 3 قطره بر موضع زخم ریخته و اجاره دهید تا اثر گذاری نمایند.

مصرف انواع دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی نیز به نوبه ی خود می توانند تاثیرگذاری زیادی را بر روی موضع درد ایفا نمایند. دمنوش بادرنجبویه، چای سیاه و اکیناسه به دلیل دارا بودن انواع ترکیبات غنی می توانند برای درمان تبخال تناسلی موثر واقع گردند. این مواد دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی هستند.

دقت کنید که دمنوش ها حداقل به 20 دقیقه زمان احتیاج دارند تا به طور کامل دم بکشند.

سوالات متداول درمان قطعی تبخال تناسلی با طب سنتی

آیا تبخال تناسلی خطرناک است؟

از نظر ما به این دلیل خطرناک است که قابل انتقال بوده و برای افرادی که رابطه جنسی کنترل نشده دارند و با افراد مختلفی رابطه برقرار می کنند می تواند بسیار خطرناک باشد و چندین نفر را آلوده کند. حتی برای زوجین نیز خطرناک است و باید هر چه سریع تر درمان گردد.

اگر فکر می کنید که با کاندوم می توان جلوی انتقال را گرفت، باید گفت که سخت در اشتباهید.

برای خانم های بارداری نیز می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

آیا تبخال تناسلی درمان قطعی دارد؟

بله. برای درمان تبخال تناسلی هم می توان از شیوه های طب سنتی بهره برد و هم می توانید داروها و پماد برای درمان زگیل تناسلی زنان را مصرف نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با مطب