بهترین پماد برای زگیل تناسلی

بهترین پماد برای زگیل تناسلی

استفاده از پماد و دارو برای درمان زگیل تناسلی هیچگاه درمان قطعی به حساب نمی آید و به معنای پاکسازی کامل بدن از انواع ویروس HPV نیست. اما با این وجود، برخی افراد همچنان درمان های خانگی با پماد، دارو یا قرص را به درمان های اصولی مانند لیزر یا کرایوتراپی زگیل تناسلی ترجیح می دهند.  نکته مهم این است که تمام درمان های خانگی باید تا زمان از بین رفتن کامل زگیل ها به مدت چند هفته ادامه یابد، در حالی که درمان زگیل تناسلی با لیزر در یک جلسه و به صورت سرپایی انجام می شود و کمترین عوارض را دارد.

همچنین برخی زگیل ها مانند زگیل مجرای ادراری در مردان یا زگیل واژن و دهانه رحم در زنان تنها توسط پزشک قابل تشخیص است و باید سریعاً درمان شوند، در غیر این صورت ممکن است منجر به عوارض خطرناکی از جمله سرطان گردند.

اما برخی از انواع زگیل ها که کم خطر تر هستند با پماد ها قابل کنترل هستند.

بهترین پماد ها برای درمان زگیل تناسلیبهترین پماد ها برای درمان زگیل تناسلی

پماد زگیل تناسلی آلدرا یا ایمی کیمود

زمانی که بدن شما ایمنی بالایی داشته باشد این پماد به کار شما می‌آید. یک لایه از پماد آلدرا را باید به صورت موضعی بر روی پوست مالید و بعد از 6 الی 10 ساعت با آب شست.  زمانی که از این پماد استفاده می‌کنید بهتر است از رابطه جنسی دوری کنید. 

پماد درمان زگیل تناسلی پودوفیلوکس 

این پماد به صورت ژل و محلول وجود دارد. استفاده از هر پمادی همراه با عوارض است. این پماد به دلیل این که التهاب بسیاری ایجاد می‌کند باید قبل از استفاده از آن موضع را خشک کنید تا کمی از عوارض آن کم شود. این پماد مخصوص زگیل تناسلی باید در صورت تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرد. اگر از محلول آن استفاده می‌کنید باید پنبه را به محلول آغشته کنید و روی موضع بمالید.  اما اگر از ژل استفاده می‌کنید بهتر است که آن را بر روی دست بمالید و با دستان خود روی موضع قرار دهید.  این پماد را نباید بر روی زگیل‌های مقعد، داخل واژن و مجرای ادرار مالید. 

پماد درمان تبخال تناسلی رزین پودوفیلین 

این پماد نباید بیشتر از 0.5 لیتر استفاده شود. از استفاده از این محلول در نواحی مقعد، ستون فقرات و مخاطی پرهیز کنید. 

این دارو باید تا زمانی که خشک می‌شود بر روی پوست شما بماند. برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از 4 ساعت این دارو باید شسته شود. 

پماد زگیل تناسلی فلوروراسیل 

استفاده از این پماد در گذشته بیشتر از الان بوده است. این پماد به دلیل عوارض زیادی که داشته است در حال حاضر به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

پماد زگیل تناسلی سینکاتچینز 

این پماد برای درمان زگیل‎هایی که اطراف یا داخل مقعد ایجاد شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پماد عوارض چندانی ندارد و نتایج خوبی را نیز برای بیماران به همراه داشته است. 

محلول درمان زگیل تناسلی اسید کلرو استیک

این محلول را می‌توانید برای زاده‌هایی که اطراف مقعد و واژن قرار دارند استفاده کنید. بعد از این که پماد را روی موضع قرار دادید باید تا زمانی که خشک می‌شود منتظر بمانید. 

برای استفاده از این محلول نیاز است که با پزشک خود مشورت کنید و یک سری نکات را درباره استفاده از این محلول بدانید. 

محلول درمان زگیل تناسلی اسید سالیسیلیک 

این داروی اسیدی به درمان و حل شدن زگیل‌های تناسلی کمک زیاد می‌کند. قبل استفاده موضع را شست و شو دهید و خشک کنید؛ سپس محلول را با استفاده از پنبه بر روی زائده‌ها بمالید تا خشک شود. این دارو معمولا 2 بار در روز استفاده می‌شود. 

این پماد نباید در ناحیه مقعد، مخاطی و واژن استفاده شود؛ همچنین استفاده از این محلول برای زنان باردار، شیرده، بیماران قلبی و دیابت ممنوع است. 

مقاله مرتبط: زگیل تناسلی خوش خیم

عوارض دارو های درمانی برای زگیل تناسلیعوارض دارو های درمانی برای زگیل تناسلی

درست است که استفاده از پماد یا دارو درمانی آسان برای این عارضه است اما باید بدانید که استفاده مداوم و طولانی از پماد می تواند باعث حساسیت های پوستی، خارش، سوزش و تحریک پوست شود. همچنین پمادها معمولاً حاوی مواد شیمیایی هستند که اگر به مقدار زیاد مصرف شوند، می توانند اثرات جانبی را در پی داشته باشند.  از آنجایی که پمادها فقط سطح زگیل ها را از بین می برند، احتمال بازگشت مجدد زگیل ها وجود دارد. پس نمی توانند درمان قطعی به حساب بیایند.

بیشتر بخوانید  زگیل تناسلی بدخیم و خطرات جبران ناپذیر آن ها

مهم تر از همه اینکه پمادها نمی توانند ویروس HPV عامل اصلی ایجاد زگیل را از بین ببرند. پس خطر انتقال آن به شریک جنسی همچنان وجود دارد. بنابراین بهتر است برای درمان قطعی و ریشه ای زگیل های تناسلی، از روش های پیشرفته تری مانند لیزر استفاده کنید  تا علاوه بر از بین بردن کامل زگیل ها، از بازگشت آن ها نیز جلوگیری به عمل آید.

بیشتر بخوانید: آنژیوکراتوم از علت تا بهترین روش های درمان

برخی از عوارض این دارو شامل موارد زیر می شود:

  1. کهیر
  2. خارش
  3. سوزش شدید پوست
  4. تنگی نفس
  5. احساس سبکی در سر
  6. تورم صورت، لب ها، زبان یا حلق
  7. سر درد شدید
  8. زنگ زدن گوش
  9. مشکلات شنوایی
  10. مشکلات فکری
  11. درد شدید شکم
  12. استفراغ یا اسهال

توصیه های پس از استفاده از پماد درمان زگیل

اگر از این پماد ها برای درمان زگیل استفاده می کنید، توصیه میکنیم نکات زیر را پس از استفاده رعایت کنید:

  1. پس از استفاده از پماد، محل را خشک نگه دارید. از پوشاندن آن با پانسمان یا بانداژ خودداری کنید.
  2. لباس های تنگ و چسبان که باعث اصطکاک و تحریک پوست می شود، نپوشید.
  3. از شستشوی مداوم و زیاد محل درمان شده با پماد خودداری کنید تا از تحریک بیش از حد پوست جلوگیری شود.
  4. از مصرف مواد غذایی تند و تیز که می تواند باعث التهاب و درد شود، پرهیز کنید.
  5. در صورت بروز عوارضی مانند خارش شدید، ترشح، درد یا التهاب شدید در محل، سریعا به پزشک مراجعه کنید.
  6. برای پیشگیری از انتقال ویروس به دیگران، تا زمان درمان کامل از رابطه جنسی خودداری کنید.
  7. درمان را طبق دستور پزشک تا ریشه کن شدن کامل زگیل ادامه دهید.

هزینه پمادهای مورد استفاده برای درمان زگیل تناسلی

هزینه پمادهای مورد استفاده برای درمان زگیل تناسلی

هزینه پمادهای درمان زگیل تناسلی بسته به نوع پماد و برند آن متفاوت است. به طور کلی پمادهای گیاهی و طبیعی ارزان تر و پمادهای حاوی مواد شیمیایی گران تر هستند.

علاوه بر نوع پماد، میزان مصرف آن نیز در هزینه ی نهایی موثر است. با توجه به اینکه پمادها فقط سطح زگیل ها را از بین می برند، مصرف آن ها باید به مدت چند هفته ادامه یابد تا زگیل ها کاملاً برطرف شوند. همچنین احتمال بازگشت مجدد زگیل ها وجود دارد که نیاز به درمان مجدد را ایجاد می کند. در نهایت، با توجه به هزینه ی طولانی مدت و عدم درمان ریشه ای، گزینه هایی مثل لیزر با وجود هزینه ی بالاتر اولیه، در بلندمدت مقرون به صرفه تر خواهند بود.

توجه داشته باشید استفاده از هر گونه دارو باید زیر نظر پزشک صورت گیرد و به هیچ وجه بدون تجویز پزشک نباید به سراغ آن رفت؛ چرا که استفاده از آن‌ها ممکن است نتایج بدی را به همراه داشته باشد. 

مقاله مرتبط:‌زگیل تناسلی خفیف در مردان

سوالات متداول بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی

بدون تجویز پزشک می توان از پماد استفاده کرد؟

خیر! دارو و پمادها باید حتما زیر نظر پزشک و با تجویز ایشان مورد استفاده قرار گیرد. 

زگیل تناسلی در چه صورت ایجاد می شود؟

این بیماری در صورت رابطه جنسی متعدد و غیر بهداشتی انتقال پیدا می‌کند. 

خلاصه

در صورت نیاز و با توجه به تشخیص پزشک ممکن است مجبور به استفاده از پماد بشوید. این پمادها هر کدام دارای عوارض و فوایدی است که با توجه به در نظر گرفتن هر 2 مورد باید مورد استفاده قرار گیرند.  تنها کاری که نیاز است شما انجام دهید این است که به محض این که متوجه این بیماری شدید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی‌ها و آزمایشات لازم برای شما صورت گیرد. اگر در اصفخان ساکن هستید میتوانید برای درمان زگیل تناسلی اصفهان به دکتر علیرضا عابدی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با مطب