نقش زگیل تناسلی بر ازدواج و روابط جنسی

زگیل تناسلی ازدواج

زگیل تناسلی یک بیماری است که بر اثر روابط جنسی کنترل نشده به افراد منتقل می گردد. به عبارتی نوعی ویروس است که قابل انتقال به افراد می باشد. انتقال از طریق رابطه جنسی صورت می پذیرد. به عبارتی تماس پوست به پوست در این عارضه دخیل می باشند. این مشکل بیشتر افرادی را درگیر می نماید که روابط جنسی نامشروع و کنترل نشده ای با افراد متعدد دارند. اما بسیاری از افراد قبل از ازدواج نگران این مسئله هستند و دائم در ذهن خود تکرار می کنند که آیا با فردی که زگیل تناسلی دارد ازدواج کنم یا خیر. در این مورد در دکتر زگیل بیشتر توضیح خواهیم داد.

آیا با فردی که زگیل تناسلی دارد ازدواج کنم؟آیا با فردی که زگیل تناسلی دارد ازدواج کنم؟

بسیاری از خانم ها و آقایان برایشان مهم است که با کسی ازدواج کنند که سابقه بیماری های جنسی نداشته باشد. علاوه بر ایدز که یک بیماری خطرناک بوده که توسط تماس جنسی منتقل می گردد، HPV یا زگیل تناسلی نیز نوعی ویروس بوده که با رابطه جنسی منتقل می گردد.

اول از همه باید مطمئن شوید که عارضه ایجاد شده در فرد بیمار تا چه میزان جدی است. به روش های مختلفی می توان زگیل تناسلی را از بین برد. اگر تا حد زیادی پیشروی کرده باشد ممکن است فرد دچار سرطان شود.

اما در صورتی که زگیل ها کوچک باشند و تعداد آن ها بسیار کم باشد، با لیزر و دیگر روش ها به راحتی قابل برطرف شدن می باشد و در این خصوص نگرانی وجود ندارد. پس از اتمام دوره بهبودی می توان رابطه جنسی را آغاز کرد.

زگیل تناسلی مردان چگونه است؟

زگیل تناسلی در مردان در نواحی آلت تناسلی، بیضه ها و اطراف مقعد پدیدار می گردد. زائده گوشتی که شبیه به گل کلم است و به مرور زمان اندازه آن بزرگتر می شود. HPV در 30 نوع شناسایی شده است. هر کدام از این 30 ویروس اچ پی وی می توانند انواع سرطان های دستگاه تناسلی را در مردان ایجاد نمایند.

این بیماری در ابتدا هیچ علائمی ندارد. به عبارتی هیچ شکلی از خود نشان نمی دهد. و در ماه های بعد از ابتلا کم کم خود را نشان می دهد. ابتدا با جوش های ریز شروع می شود.

بیشتر بخوانید: زگیل تناسلی خفیف در مردان

زگیل تناسلی زنان چگونه است؟

زگیل تناسلی در زنان نواحی داخل واژن و اندام های جنسی را درگیر می نماید. اگر درمان صورت نپذیرد فرد به سرطان دهانه رحم مبتلا خواهد شد. علائم آن در زنان و معمولا با سوزش و خارش در واژن و نواحی اطراف آن خود را نشان می دهد. برای درمان زگیل تناسلی در زنان راه های متعددی وجود دارد که به آن ها اشاره می نماییم:

  1. درمان با لیزر
  2. کریوتراپی (عمل انجماد با تیتروژن مایع صورت می پذیرد)
  3. سرمادرمانی
  4. الکتروکوتر
  5. جراحی سرپایی
  6. دارو و پماد برای موارد خفیف
  7. اسید تری کلرواستیک
  8. کرم پدوفیلین
  9. سینکاتچینز یا ورجین

بسته به تعداد زگیل، انواع آن و شدت عارضه پزشک یکی از روش های بالا را برای بیمار تجویز می نماید. موارد بسیار خفیف ممکن است با روش های خانگی نیز برطرف شوند. اما برای برخی آقایان سوال پیش می آید که آیا با فردی که زگیل تناسلی دارد ازدواج کنم یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ابتدا باید بررسی شود که شدت بیماری چه میزان است. تا زمانی که بهبودی کامل صورت نپذیرد، شما نمی توانید رابطه جنسی برقرار کنید زیرا شریک جنسی یا همسر شما به این ویروس مبتلا خواهد شد.

بیشتر بخوانید  تفاوت قارچ تناسلی و زگیل تناسلی

خطرات زگیل تناسلی در دوران بارداریخطرات زگیل تناسلی در دوران بارداری

مادران بارداری که در دوران حاملگی به زگیل تناسلی مبتلا می شوند، باید دقت های لازم را جهت عدم عود عارضه به عمل بیاورند. خانمی که زگیل تناسلی دارد می تواند باردار شود و در صورتی که عارضه خفیف باشد می توان با پماد و دارو درمانی مشکل را بر طرف نمود. در صورتی که زگیل ها درشت باشند و یا شدت آن ها گسترش یافته باشد و به نواحی داخل رحم رسیده باشند، امکان ابتلا به جنین در این حالت بیشتر می باشد. اما اگر ناخواسته به این عارضه دچار شدید، باید مراقبت های زیر را در دستور کار خود قرار دهید:

در صورتی که کیسه آب جنین پاره شود، امکان ابتلا به ویروس تا دو برابر بیشتر می شود. پس باید در صورت عدم بروز این حادثه مراقبت های لازم را انجام دهید و با پزشک متخصص زنان در این خصوص مشورت نمایید.

اما لازم است بدانید به دلیل تغییرات هورمونی و تغذیه در دوران بارداری، تعداد زگیل های تناسلی در نواحی جنسی افزایش می یابد. پس بهتر است درمان را در ماه های اول بارداری انجام دهید تا سلامت جنین به خطر نیفتد.

در صورتی که تعداد زگیل های تناسلی زیاد باشد و مجرای رحم و واژن را به طور کامل پوشش داده باشد، نمی توان به صورت طبیعی زایمان کرد. زیرا ممکن است زگیل از طریق دهان جنین به او انتقال داده شود. در این صورت زایمان سزارین پیشنهاد می شود. اما باز هم باید در این خصوص پزشک و ماما اظهار نظر کنند.

نحوه تشخیص و علائم زگیل تناسلی در مردان و زنان

زگیل تناسلی اگر بزرگ باشد، خب در این صورت علائمی ندارد. ولی در آغاز تکثیر نشانه هایی را از خود نشان نمی دهد خصوصا اگر داخل واژن، مقعد و روی آلت تناسلی مردان شروع به رشد کرده باشند. البته با تست پاپ اسمیر در بانوان می توان به وجود این عارضه پی برد. برخی از علائم زگیل تناسلی عبارتند از:

  1. وجود خون در حین ادرار کردن (آقایان)
  2. وجود خون در مدفوع
  3. ایجاد زخم هایی در ناحیه واژن خانم ها
  4. خارش، سوزش، درد

ممولا با آزمایش خون و ادرار نمی تواند پزشک به طور کامل زگیل تناسلی را تشخیص دهد. و فقط با نمونه برداری موضعی این کار امکان پذیر است. پزشک متخصص زگیل تناسلی در اصفهان به صورت سرپایی بیمار را مورد معاینه قرار خواهد داد. برای بانوان اگر نتیجه تست پاپ اسمیر مثبت باشد، نمونه برداری از زگیل تناسلی انجام می شود و بررسی می گردد که آیا آن ها خوش خیم هستند یا خیر.

برای آقایان هیچ روش قطعی برای تشخیص بیماری وجود ندارد. فقط زمانی که اندازه زگیل ها بزرگ و قابل نمایان شدند، انگاه می توان آن ها را با روش های کریوتراپی و یا لیزر برداشت. پس در پاسخ به این سوال که آیا با فردی که زگیل تناسلی دارد ازدواج کنم یا خیر باید گفت که در ابتدا شما باید از شدت این عارضه و چگونگی ابتلا مطمئن شوید و در صورت درمان بیماری و بهبودی کامل می توانید با فرد مورد نظر ازدواج کنید.

بیشتر بخوانید: زگیل تناسلی خفیف در مردان

خلاصه

درمان زگیل تناسلی در اصفهان توسط دکتر علیرضا عابدی متخصص ارولوژی و زگیل تناسلی در اصفهان صورت می پذیرد. با کادری مجرب و کارآزموده در خدمت شما عزیزان هستیم.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با مطب